Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Linie umění a lásky v Rackovi
Horvátová, Nella Anežka ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zmapování hlavních témat hry A. P. Čechova Racek. Cílem je popsat prolínání linie lásky, umění a symbolu racka ve vztahu k postavám. Dále práce zohledňuje zasazení motivů hry do širšího kontextu. V jednotlivých kapitolách naznačuje vztahovost mezi postavami a zároveň jejich funkce ve hře. Při zpracování je použita analýza a komparace. Poznatky budou demonstrovány na praktických příkladech a citacích ze hry, které budou součástí teoretické části práce. Součástí práce jsou i pojmové mapy, které graficky znázorňují tematické vztahy postav a témat. Práce se opírá o zahraniční i české odborné publikace věnované mezioborové interpretaci Čechovově dramatu. Jeden z využitých zdrojů je také koncepce teorie lásky psychologa J. A. Leeho. Text je psán na pomezí několika oborů a mísí v sobě zejména poznatky z psychologie a teorie dramatu. KLÍČOVÁ SLOVA Racek, Čechov, teorie divadla, psychologie umění, láska, umění
Mezi realismem a abstrakcí: Tvorba významu u Františka Kupky
VANDERKOVÁ, Andrea
Magisterská práce Andrey Vanderkové se zabývá otázkami tvorby a interpretace významu v abstraktním díle Františka Kupky. Hlavní důraz je kladen na objasnění vztahu Kupkova abstraktního díla k realitě a realismu a jeho specifického přístupu k tvorbě a sdílení významu v obraze. Kromě Kupkova díla samotného se práce věnuje také vytvoření dostatečného teoretického rámce pro jeho interpretaci. Tato část práce se zaměřuje na vizuální komunikaci, zejména na znakovost obrazu ve vztahu k (ne)podobnosti a na procesy identifikace a artikulace významu v abstraktním obraze. Toto teoretické pozadí, inspirované vizuálními studii, zahrnuje poznatky z více vědních oborů, především ze sémiotiky, psychologie a neuroestetiky. Syntéza těchto poznatků je představena na konkrétním díle Františka Kupky, Katedrále. Interpretace díla vychází jednak z teorií vizuálních studií, jednak z vlastních názorů Františka Kupky a jednak z vlastního pozorování a recepce, přičemž důraz je kladen i na podmínky vzniku dané interpretace.
Intrapersonální komunikace (ne)oddělitelnou složkou dramatického díla v návaznosti na Zichovu Estetiku dramatického umění a Osolsoběho Dramatické dílo jako komunikace komunikací o komunikaci
Bruzlová, Petra ; MUSILOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; ETLÍK, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá rozšířením studie profesora Iva Osolsobě Dramatické dílo jako komunikace komunikací o komunikaci o specificky lidskou formu komunikace, tzv. intrapersonální komunikaci. Na psychologických základech položených Jeanem Piagetem a Lvem S. Vygotským ukazuje postupný vývoj zahrnující také vznik tzv. vnitřní řeči jako podmínky pro vznik intrapersonální komunikace, možné formy a dosavadní pokusy o definici intrapersonální komunikace a v neposlední řadě tuto komunikaci popisuje na konkrétních příkladech metod herecké práce jako jejich přímou či nepřímou součást.
Psychologie tance
Bartoš, Josef ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; ČÍŽKOVÁ, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychologií tance, doposud opomíjenou oblastí aplikované psychologie a systematické taneční vědy. Cílem této práce je vymezit prostor, ve kterém by se případné studium mohlo odehrávat a zároveň navrhnout témata a perspektivy dalšího studia. Za tímto účelem se autor obrací k příbuzným vědeckým disciplínám (antropologie, sociologie, estetika) a k jejich aplikovaným sférám v oblasti psychologie a tance. Provádí rešerši vydané české i zahraniční literatury s důrazem na dílo českého teoretika a kritika Jana Reimosera. Literaturu obohacuje také o blízké aplikované psychologické disciplíny (psychologie hudby, psychologie sportu) za účelem inspirace k dalšímu studiu. Podstatu diplomové práce tvoří výsledky z provedeného terénního výzkumu s účastníky českého tanečního dění. V rámci šetření bylo zvoleno pět tematických okruhů z oblasti psychologie tance (motivace, předpoklady k taneční profesi, osobnost a její jedinečnost, vnímání a multidimenzionalita, prožívání), které byly pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru probírány s jedenácti pečlivě vybranými informátory. Narativy byly vyhodnocovány na základě metod kvalitativní analýzy. Cílem výzkumu bylo poskytnout empirická data pro teoretickou část práce a obhájit tak další bádání v dané oblasti. Z uskutečněného výzkumu je zřejmé, že psychologie je nedílnou, integrální součástí tanečního umění a že jako taková si zaslouží další podrobnější studium.
Význam umění pro rozvoj osobnosti
Wieser, Pavel ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část této bakalářské práce je teoretický přehled sestavený z různých odborných zdrojů. Zabývá se významem umění pro rozvoj osobnosti v kontextu dnešní doby. Hovoří o vybraných momentech z historie umění, z poslání umění, z arteterapie a dalších. Skrze různé pohledy na umění se dostává k těžišti, které je v působení dramatického umění a v psychosomatických disciplínách. Ve druhé části je věnována pozornost návrhu výzkumu se zaměřením na lidský hlas a jeho možnou souvislost s rozvojem osobnosti.
Odraz znamení zvěrokruhu v tvaru - konvolut keramických nádob
RAABOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce obsahuje v teoretické části seznámení s astrologií a zvířetníkem. Představuje zvířetník v průběhu dějin umění a zabývá se jeho symbolickým významem jako celku i jeho jednotlivých znamení. Dále se dotýká problematiky řeči výtvarných forem v psychologii umění. Praktická část je zaměřena na realizaci objektů, které vznikají na základě spojení tvarových prvků a významu astrologických znamení. Výstupem této části práce je konvolut 12 keramických objektů.
Aristoteles na magnetickej rezonancii: Čo vedy o mozgu vedia o scenáristike
Šifra, Miroslav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Naše príbehy sa neodohrávajú v kine, ale v mysliach divákov - to je základná premisa textu nižšie. Keďže najlepšie nástroje na náhľad do mysle ľudí ponúkajú kognitívne vedy, práve cez ne sa práca pozerá aj na scenáristiku. Ako funguje hľadanie schém a čo si z toho vziať pri písaní? Ako rôzne psychologické efekty ovplyvňujú expozíciu scenára? Načo je scenáristovi vedieť, ako sa robí cenová kotva alebo predáva pekáreň? Čo sú zrkadlové neuróny a ako sa cez ne dá pozerať na empatiu? Koľko informácii je pre diváka priveľa? A ako funguje pozornosť? Cez tieto otázky a na príkladoch vlastných textov sa práca pokúša ukázať, kam nazeranie z perspektívy mozgu môže priviesť scenáristické remeslo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.